Mikä on laskeutumissivu?
Laskeutumissivu, eli tuttavallisemmin ländäri on yleensä markkinointikampanjan yhteydessä käytettävä sivu, jonka tavoitteena on saada asiakas tarttumaan toimeen. Laskeutumissivun tavoite voi olla esimerkiksi saada käyttäjä rekisteröitymään palveluun, tilaamaan uutiskirje, jättämään tarjouspyyntö tai tilaamaan markkinoitava tuote.
Toimialasta ja palvelun luonteesta riippuen laskeutumissivu voi olla myös kotisivujen etusivu. Tämä on yleistä SaaS tyyppisillä toimijoilla, joilla myyntimalli on vahvasti digitalisoitu.

Millainen on hyvä laskeutumissivu?
Vaikka laskeutumissivu on usein yrityksen varsinaisia kotisivuja yksinkertaisempi ei ländäriä kannata tehdä ajattelemattomasti vaan menestyvä laskeutumissivu vaatii suunnitelmallisuutta ja harkintaa.
Panosta laskeutumissivun ulkoasuun
Ensivaikutelman voit luoda vain kerran. Verkossa ensivaikutelman yrityksestäsi luo usein ensi kosketus verkkosivustoon tai laskeutumissivuun. Panosta siis laskeutumissivun ulkoasuun. Laadukas ja ammattimainen ulkoasu vakuuttaa vierailijan ja herättää luottamusta yritystäsi kohtaan.
Varmista laskeutumissivun nopea latautuminen
Kukaan ei jaksa odotella sivustosi latautumista loputtomiin. Tilastollisesti jopa 40 % poistuu jo ennen sivuston latautumista mikäli avautuminen kestää 3 sekuntia tai pidempään.
Varmista sujuva käyttö kaikilla laitteilla
Jopa 70 % netin käytöstä tapahtuu mobiililaitteilla. Tee siis laskeutumissivusta responsiivinen ja varmista, että käyttö on sujuvaa kaikilla laitteilla.
Kirjoita laadukkaat tekstit
Kirjoita laskeutumissivulle yksinkertaiset, oikeaoppiset ja tavoitteeseen ohjaavat tekstit. Vältä liiallista faktojen latomista tai alaasi liittyvän jargonin viljelyä. Keskity kieleen, jota asiakkaasi ymmärtää.

Esittele asiakkaiden kokemuksia tuotteestasi
Mikään ei herätä luottamusta yhtä hyvin kuin muiden asiakkaiden kokemukset tai palvelusi aiemmin tuottamat tulokset.
Aseta selkeät toimintokehoitteet, joihin on helppo tarttua
Älä pakota potentiaalista asiakasta täyttelemään pitkiä ja monivaiheisia lomakkeita ainakaan vielä tässä vaiheessa. Aseta tavoite, johon on helppo tarttua. Älä myöskään luo liian korkean sitoumuksen tavoitteita. Tavoite saattaa olla yksinkertaisesti sähköpostin jättäminen tässä vaiheessa, jotta saat myyntiliidejä tai uutiskirjeen tilaajia, joita voit nurturoida kohti maksavaa asiakkuutta.

Anna syy tarttua toimeen
Esittele tuotteesi tai palvelusi hyödyt selvästi. Luo kiireellisyyttä tarjoamalla esimerkiksi jokin etu esimerkiksi uutiskirjeen tilausta tai rekisteröitymistä vastaan.
Mittaa laskeutumissivun ja markkinoinnin tuloksia
Seuraa millainen osuus laskeutumissivulle ohjatuista vierailijoista suorittaa halutun toiminnon. Pystyt mittaamaan tuloksia esimerkiksi Facebook Pixelin, Google Analyticsin ja Google Ads konversioseurannan avulla. Kun tiedät mistä kanavista ja millaisella viestillä saat parhaiten tulosta pystyt optimoimaan markkinointia parempien tuloksien saavuttamiseksi.
Ilmainen laskeutumissivu yrityksellesi
Yli sadan kotisivuprojektin ja lähes 10 vuoden kokemuksella suunnittelimme mallin laskeutumissivulle ja annamme sen nyt käyttöösi ilmaiseksi. Pystyt vapaasti mukauttamaan laskeutumissivun vastaamaan yrityksesi ilmettä ja muokkaamaan sisällön mieleiseksesi. Autamme tarvittaessa muokkauksessa ja käyttöönotossa.