TikTok mainonta - kaikki mitä sinun tulee tietää

Mikä on TikTok? Miten TikTok mainonta toimii ja mitä se maksaa? Näihin ja muihin yleisiin kysymyksiin saat vastauksen tässä artikkelissa.

Kasimir Kuusela

Founder

Mikä on TikTok?

TikTok on lyhyiden pystyvideoiden julkaisuun keskittyvä sosiaalisen median alusta. TikTok on saavuttanut suunnattoman suosion äärimmäisen toimivan algoritmin avulla, joka tuo käyttäjän silmien eteen häntä todennäköisesti kiinnostavaa sisältöä hyvin suurella onnistumisprosentilla.

TikTokilla on maailmanlaajuisesti yli miljardi käyttäjää ja vuoden 2022 loppuun mennessä määrän arvioidaan olevan lähellä kahta miljardia.

Suomessa on tämän artikkelin kirjoitushetkellä 1,1 miljoonaa kuukausittaista käyttäjää. 

Miten TikTok mainonta toimii?

TikTok-mainonta on mahdollista kohdentaa mm. sukupuolen, iän ja alueen lisäksi kiinnostuksen kohteiden perusteella.

TikTok kerää aktiivisesti tietoa käyttäjistään ja alustan luomat markkinointikohderyhmät ovat tuoneet todella merkittäviä tuloksia asiakkaillemme.

TikTok mainonta optimoidaan tukemaan teille tärkeitä tavoitteita. Jos tavoitteena on saada näkyvyyttä ostetaan mahdollisimman kustannustehokkaasti näyttökertoja, jos tavoite on kasvattaa kotisivujen kävijämäärää kohdennetaan mainonta yleisölle, joka todennäköisimmin klikkaa mainostasi ja vastaavasti jos halutaan ohjata käyttäjiä toimeen kuten verkko-ostokseen suunnataan mainonta yleisölle, joka todennäköisimmin on tuotteenne tarpeessa.

Mitä TikTok mainonta maksaa?

TikTok mainonta on tällä hetkellä erittäin edullista verrattuna esimerkiksi mainontaan Googlen tai Metan alustoilla (Facebook ja Instagram).

Asiakkaidemme mainonnan keskimääräinen CPC eli klikkauksen hinta on alle 0,10€.

Mitä ottaa huomioon TikTok mainontaa tehdessä?

TikTok ei ole alusta, johon käyttäjät tulevat tehdäkseen ostoksia tai katsoakseen mainoksia. Tämä kannattaa ottaa huomioon mainonnan sisältöä tuotettaessa.

Don't Make Ads. Make TikToks

Vaikka kyseessä on mainossisältö, jolla pyritään ohjaamaan asiakasta kohti haluttua toimintoa tai lisäämään yrityksenne näkyvyyttä tulee sisällön toimiakseen olla viihdyttävää ja persoonallista.

Autamme mielellämme TikTok mainonnan kanssa. Ota meihin yhteyttä ja pyydä lisätietoa: hello@kuasi.fi

Julkaistu

Kategoria

Digitaalinen markkinointi

Luotettava ja osaava kumppani sivustoprojektiisi

Teemme kotisivut +100 projektin ja lähes 10 vuoden kokemuksella. Pyydä tarjous nyt!

Aloita projekti klikkaamalla tästä
Saat tarjouksen ~1 minuutissa
Kasimir Kuusela
Founder, Managing Director