Mikä on TikTok?
TikTok on lyhyiden pystyvideoiden julkaisuun keskittyvä sosiaalisen median alusta. TikTok on saavuttanut suunnattoman suosion äärimmäisen toimivan algoritmin avulla, joka tuo käyttäjän silmien eteen häntä todennäköisesti kiinnostavaa sisältöä hyvin suurella onnistumisprosentilla.
TikTokilla on maailmanlaajuisesti yli miljardi käyttäjää ja vuoden 2022 loppuun mennessä määrän arvioidaan olevan lähellä kahta miljardia.
Suomessa on tämän artikkelin kirjoitushetkellä 1,1 miljoonaa kuukausittaista käyttäjää.
Miten TikTok mainonta toimii?
TikTok-mainonta on mahdollista kohdentaa mm. sukupuolen, iän ja alueen lisäksi kiinnostuksen kohteiden perusteella.
TikTok kerää aktiivisesti tietoa käyttäjistään ja alustan luomat markkinointikohderyhmät ovat tuoneet todella merkittäviä tuloksia asiakkaillemme.
TikTok mainonta optimoidaan tukemaan teille tärkeitä tavoitteita. Jos tavoitteena on saada näkyvyyttä ostetaan mahdollisimman kustannustehokkaasti näyttökertoja, jos tavoite on kasvattaa kotisivujen kävijämäärää kohdennetaan mainonta yleisölle, joka todennäköisimmin klikkaa mainostasi ja vastaavasti jos halutaan ohjata käyttäjiä toimeen kuten verkko-ostokseen suunnataan mainonta yleisölle, joka todennäköisimmin on tuotteenne tarpeessa.